Ewaluacja
Zagadnienie grupy | Opinia ucznia |
Czy zagadnienie, którym się zajmowałeś zainteresowało Cię i będziesz go nadal zgłębiał? | Uzasadnienie |
Czy uważasz, że w szkole na lekcjach historii i WOS-u powinno się więcej czasu poświęcać na omówienie tego problemu? | Uzasadnienie |
Jakie inne zagadnienia z zakresu historii współczesnej Europy należałoby poruszyć w podobny sposób? | Propozycje i uzasadnienie |
Który z konfliktów uważasz za najistotniejszy dla losów Europy? | Propozycja i uzasadnienie |
Ocena pracy ucznia
Dane ucznia | Umiejętność posługiwania się komputerem | Jakość zdobytych informacji | Przetworzenie i końcowe opracowanie | Ocena za przygotowanie i udział w dyskusji |
1. | | | | |
2 . | | | | |
3. i następne | | | | |
ZASADY OCENIANIA
Umiejętność posługiwania się komputerem | Jakość zdobytych informacji | Przetworzenie i końcowe opracowanie | Przygotowanie i udział w dyskusji | |
Brak podstawowych umiejętności | Brak materiałów | Brak opracowania | Brak przygotowania | niedostateczny |
Nieznajomość wyszukiwarek, słabe posługiwanie się edytorem tekstu | Informacje nieobiektywne, nieprzydatne | Opracowanie słabe, błędy, uczeń nie podał źródeł | Niespójne argumenty i słaba prezentacja podczas dyskusji | dopuszczający |
Znajomość jednej wyszukiwarki, podstawowych funkcji edytora tekstu | Materiały częściowo obiektywne, zbyt szeroki zakres, słaba selekcja | Niewielka ilość błędów, brak źródeł | Brak logiki w przedstawianiu argumentów, rzadkie zabieranie głosu | dostateczny |
Znajomość kilku wyszukiwarek, dobra znajomość edytora tekstu | Dobry dobór materiałów, niezła selekcja | Staranne i prawie bezbłędne opracowanie, podanie źródeł | Logiczne argumenty, zabieranie głosu w istotnych kwestiach | dobry |
Jak w ocenie dobrej + wstawienie wyników pracy grupy na blog z pomocą nauczyciela | Dobry dobór materiałów, dobra selekcja, dodanie własnych komentarzy | Brak błędów, podanie źródeł informacji | Logiczne i spójne argumenty, wyczerpujące i efektywne wypowiedzi | bardzo dobry |
Samodzielna praca z wyszukiwarkami, edytorem, a następnie zamieszczenie wyników pracy na blogu | Dobry dobór materiałów, dobra selekcja, uzasadnienie wyboru, własne opinie i komentarze | Brak błędów, podanie źródeł informacji oraz dodatkowe informacje, wnioski | Logiczne i spójne argumenty, wyczerpujące i efektywne wypowiedzi, przekonanie pozostałych grup do swoich racji | celujący |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz